Friday, July 22, 2011

TELITI SEGERA KES HINA ISLAM'

'

twitter_kecik

JELEBU: Jabatan Peguam Negara semalam diminta meneliti semula status laporan berhubung beberapa tindakan yang dikatakan menghina kesucian Islam dan kebudayaan Melayu dalam Internet.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata tiada kata putus daripada jabatan itu berhubung 14 laporan mengenai perkara berkenaan yang dihantar melalui Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM).

Menurut beliau, terdapt lima lagi kes sedang disusun SKMM dengan kerjasama polis, katanya selepas Program Jejak Adat dan anak-anak angkat pelajar Universiti Utara Malaysia di Kampung Gagu, di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pengendali laman Twitter, Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara yang dikatakan menghina Islam dalam tulisannya malahan memperkecilkan usaha SKMM dan Kementerian Dalam Negeri yang cuba menghalangnya.

Beliau berharap Jabatan Peguam Negara tidak menganggap laporan itu seperti kes- biasa bagi mengelakkan masyarakat mempersoal sistem perundangan negara.

No comments:

Post a Comment